Door een waardevolle interactie

Met beperkt budget pedagogisch medewerkers werven

Interactief pedagogisch medewerkers werven

In één maand met een beperkt budget ruim 70 kwalitatieve leads, minstens 10 sollicitanten en een conversiepercentage van 7,5% realiseren.

De uitdaging

Het werven van pedagogisch medewerkers is landelijk een enorme uitdaging. De schaarste is en blijft voelbaar en veel organisaties zitten met de handen in het haar hoe deze doelgroep te werven. Zeker wanneer de budgetten minimaal zijn. Zo ook bij Stichting Meander-Prokino. Eerder al hebben we vanuit FairSterk het employer brand van de stichting onder handen genomen. Middels deze campagne hebben we ze vervolgens ook ondersteund op het snijvlak van recruitmentmarketing.

Niet direct focussen op de sollicitant in een moeilijk te bewegen markt, maar het creëren van waardevolle interactie.

Het antwoord

Het antwoord op hoe zij pedagogisch medewerkers kunnen aantrekken vonden we in een creatieve campagnestrategie. Niet direct focussen op de sollicitant in een moeilijk te bewegen markt, maar het creëren van waardevolle interactie rekening houdend met de latent werkzoekenden. Met als doel kwalitatieve leads te vinden waar de recruitmentafdeling opvolging aan kon geven om deze middels persoonlijke benadering te bewegen tot sollicitatie.

Interactieve quiz

Met het doelgroeponderzoek, concept en werkgeversmerk als basis, zijn we aan de slag gegaan met het verder ontwikkelen van de campagnestrategie. Belangrijke voorwaarde: binnen een campagnebudget blijven van slechts 2.000 euro. META bleek hierin het meest geschikt om in te zetten als kanaal. Omdat we in een eerder stadium de webtracking op de werkenbij-site van Prokino optimaal hadden ingericht, was een hoop data van eerdere bezoekers en sollicitanten beschikbaar. Deze data konden we (uiteraard geheel AVG-proof) inzetten om het META-algoritme van input te voorzien om op korte termijn zoveel mogelijk resultaat te halen.

Van hieruit konden we samen met het MarCom-team van Prokino aan de slag met het uitwerken en opzetten van de campagne en het advertentiemateriaal. Door leadgeneratie toe te passen in de vorm van een interactieve quiz werden ook contactgegevens van latent werkzoekenden verkregen. Gebruikers die interactie hadden gehad met de advertentie, de quiz of op de werkenbij-site kregen vervolgens middels retargeting vacatures te zien.

De resultaten

Van begin oktober tot midden november hebben we samen met Stichting Meander-Prokino de campagne gedraaid en geoptimaliseerd. Vanuit FairSterk hebben we op strategisch niveau de campagne aangestuurd en met diverse evaluatiemomenten de campagnes aangescherpt om het resultaat te verbeteren. Hieronder zetten we de cijfers op een rij:

  • Ruim 170.000 vertoningen op Facebook en Instagram
  • Meer dan 55.000 mensen bereikt in de regio van Huizen
  • Bijna 1.000 bezoekers op de website ontvangen
  • Zeker 76 kwalitatieve leads ontvangen vanuit de quiz
  • Minstens 10 sollicitanten
  • 27 euro per lead, 200 euro per sollicitant
Handleiding latent werkzoekenden
Hoe genereer je 30% meer sollicitanten met leadgeneratie, download de handleiding
Handleiding onboarding
Anticyclisch werven en je werknemers op de juiste manier onboarden? Download onze handleiding!