Focus op latent werkzoekenden

Hoe genereer je 30% meer sollicitanten met leadgeneratie

Steeds meer organisaties beseffen dat er gewerkt moet worden aan de zichtbaarheid en vindbaarheid op de arbeidsmarkt. De functie van recruiter is ondertussen onmisbaar geworden en er wordt volop geïnvesteerd in het bereiken van (vooral) de actief werkzoekenden. Denk aan: post-and-pray op jobboards en het uitzetten van alleen vacatures op een werkenbij website. Zonde, want het overgrote deel van de beroepsbevolking is juist latent werkzoekend. Maar hoe bereik je deze doelgroep en zorg je ervoor dat je ‘leads’ binnenkrijgt. Lees er meer over in deze handleiding.

Download de gratis handleiding

Wat ga je lezen?

We nemen je graag mee in hoe je latent werkzoekenden kunt bereiken en hieruit ‘leads’ kunt genereren. In de handleiding behandelen we de volgende punten:

  • Waarom is leadgeneratie zo belangrijk?
  • Hoe goede leads genereren?
  • Opstellen van een leadprofiel
  • Aantrekken van nieuwe (werken-bij) website bezoekers
  • Leadgeneratie op gang brengen
  • Leads valideren & kwalificeren
  • Leads vooruit helpen met nurtering