Leadgeneratie campagne Prokino Kinderopvang

Pedagogisch Medewerkers

Prokino Kinderopvang

Samen met Prokino hebben we eerder al hun employer brand ontwikkeld en hen nu ook ondersteund bij een recruitment marketing campagne om Pedagogisch Medewerkers aan te trekken.

Resultaat:

  • Ruim 170.000 vertoningen op Facebook en InstagramΒ 
  • Meer dan 55.000 mensen bereikt in de regio van HuizenΒ 
  • Bijna 1.000 bezoekers op de website ontvangenΒ 
  • Zeker 76 kwalitatieve leads ontvangen vanuit de quizΒ 
  • Bijvangst van minstens 5 tot 10 sollicitantenΒ 
  • een CPA van €21.95 (kosten per lead)

Bij Stichting Meander-Prokino dragen ze vol passie zorg voor onze jeugd. Op meer dan 200 locaties door heel Nederland richten zij zich op het bevorderen van gelijke kansen bij de ontwikkeling van kinderen, jongeren en jongvolwassenen. Dit doen zij vanuit jeugdzorg, kinderopvang, gezinshuizen en internaten.Β 

Aanpak

In het onderzoek dat we vooraf aan de conceptontwikkeling uitvoerden (bij het ontwikkelen van het employer brand) ontdekten we dat de doelgroep onder andere het volgende zoekt in hun baan:

  • Vrijheid in het werk, minder strenge regels en meer eigen invulling.
  • Een sterke visie vanuit de organisatie waar het kind altijd vΓ³Γ³r het beleid gaat.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling in combinatie met open communicatie.

Het antwoord op hoe Prokino pedagogisch medewerkers aan kunnen trekken vonden we in een creatieve campagnestrategie. Niet direct focussen op de sollicitant in een moeilijk te bewegen markt, maar het creΓ«ren van waardevolle interactie rekening houdend met de latent werkzoekenden. Met als doel kwalitatieve leads te vinden waar de recruitmentafdeling opvolging aan kon geven om deze middels persoonlijke benadering te bewegen tot sollicitatie.

Ga ook met recruitment marketing aan de slag

Recruitment marketing campagne

Resultaten

  • Ruim 170.000 vertoningen op Facebook en Instagram
  • Meer dan 55.000 mensen bereikt in de regio van Huizen
  • Bijna 1.000 bezoekers op de website ontvangen
  • Meer dan 75 kwalitatieve leads ontvangen vanuit leadgeneratie
  • Bijvangst van minstens 5 tot 10 sollicitanten