De Haan Minerale Oliën

Werken-bij website en creatief concept

De Haan Minerale Oliën B.V. is bekend vanwege de vele tankstations die het familiebedrijf exploiteert. Naast hun eigen ‘Haan’ merk, hebben ze ook tankstations van Esso, Shell en BP in beheer en daarnaast een shop-in-shop formule; Tony’s. Via Tony’s wordt in de tankstations van De Haan  koffie, snacks, ontbijt, lunch en avondeten geserveerd.

Om duidelijk met potentiële kandidaten in contact te komen hebben we:

  • Een employer brand ontwikkeld aan de hand van een creatief concept
  • Content ontwikkeld waaronder fotografie
  • De werken-bij site Baan Bij de Haan ontwikkeld inclusief koppeling met ATS Ubeeo
Project De Haan - Book Mockup

Het proces

Creatief concept
Allereerst is samen met De Haan gewerkt aan een creatief concept, ook wel employer brand genoemd. Na intern onderzoek en meerdere creatieve sessies is vanuit de identiteit van De Haan het concept ‘Vol Energie’ gecreëerd. Dit concept dient o.a. als kapstok voor de fotografie welke we hebben verzorgd ten behoeve van content voor de website. Daarnaast is het concept ook enorm belangrijk voor andere vormen van content  die ontwikkeld wordt voor hun arbeidsmarktcommunicatie.

Onderzoek, intake en ATS
Na de ontwikkeling van het creatieve concept is samen met De Haan geïnventariseerd waar de website aan moest voldoen. Daarnaast is gekeken naar het ATS (Ubeeo) wat De Haan gebruikt en hoe de API koppeling in elkaar zit. Dit om een zo soepel mogelijke integratie mogelijk te maken.

Design (UI), Development & Livegang
Na inventarisatie en vooronderzoek is begonnen met de pageflow, wireframing en het design. In deze fase komt de website uiteindelijk min of meer tot leven, krijgt hij vorm, kleur en wordt content toegevoegd. Het creatieve concept speelt hierin een belangrijke rol omdat het webdesign, kleur en elementen hieraan moeten voldoen. Zo creëren we uiteindelijk eenheid met de overige arbeidsmarktcommunicatie van De Haan, wat weer zorgt voor herkenbaarheid.

In de developmentfase is vooral de integratie met het ATS een belangrijk punt van aandacht geweest. Voor livegang is alles dan ook uitvoerig getest. De koppeling met het ATS stelt De Haan onder andere in staat om de verschillende vacatures geautomatiseerd weer te geven op een kaart. Gebruikers kunnen op die manier gemakkelijk navigeren naar vacatures bij hen in de buurt.

Werken bij website & Employer brand

Resultaten

  • Professionalisering van het werkgeversmerk van De Haan
  • Nieuw employer brand en arbeidsmarktcommunicatiestijl
  • Eén platform om vanuit te communiceren met kandidaten
  • Stijging in het aantal sollicitanten met 30%