FairSterk helpt met een RPO recruiter

Wat is een RPO recruiter?

Wat is een RPO recruiter?

Wat is een RPO recruiter? Een RPO Recruiter geeft invulling aan het recruitmentproces, zet je arbeidsmarktcommunicatie en werft vanuit jouw bedrijfsnaam. Binnen FairSterk combineren we RPO recruitment met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing zodat we organisaties op alle vlakken ontzorgen. Onze RPO recruiters zijn onderdeel van de organisatie en raken direct betrokken met de bedrijfscultuur, werkprocessen en de recruitmentbehoefte. Directe samenwerking, flexibel op locatie.

De RPO recruiter houdt zich bezig met de continuïteit van het wervingsproces en de toestroom van talent. Het is een van de grootste uitdagingen voor organisaties. Hoe vind, bind en boei je (potentiële) collega’s aan de organisatie. Om de continuïteit van de wervingsinspanningen te waarborgen, moeten potentiële kandidaten inzien hoe een carrière bij de organisatie uitziet. Een onderscheidend recruitmentproces, in combinatie met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing is dan ook noodzakelijk. Met een arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentmarketing strategie zorg je er voor dat je met een onderscheidend verhaal zichtbaar wordt voor de doelgroep en wordt gevonden door potentiële kandidaten.

RPO Recruiter

Een RPO recruiter is veelzijdig en zijn/haar takenpakket kan afhankelijk van het vraagstuk de volgende werkzaamheden bevatten:

  • Projectmanagement en vormgeving arbeidsmarktcommunicatie;
  • Proactief werven, administreren en selecteren van kandidaten;
  • Opzetten werken bij pagina, contact onderhouden met externe wervingspartijen;
  • Schrijven van vacatureteksten, sollicitatiegesprekken voeren;
  • Contact onderhouden met (potentiële) kandidaten.
  • Werkt op locatie
Groeien met inbound recruitment marketing?
Download jouw handleiding voor het optimaliseren van je recruitmentproces en je interne en externe communicatie.
Werken bij FairSterk? Bekijk onze vacatures!
Ben jij een "Rebel with a smile"? Dan moet je wel voor ons werken. Bekijk onze cultuur en vacatures.

De voordelen van een RPO Recruiter?

Het samenwerken met een RPO recruiter betekent samenwerken met één partij die zowel het recruitment, als de arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing oppakt. Dit heeft meerdere voordelen. Door samen te werken met een RPO hoef je niet met meerdere verschillende partijen contact te onderhouden en zorg je ervoor dat er één partij is die jouw bedrijf door en door kent. Daardoor is de samenwerking efficiënter en dus ook goedkoper. Wanneer de samenwerking eerder is afgeschaald en deze na verloop van tijd weer opgeschroefd dient te worden, is voor beiden partijen bekend hoe er wordt samengewerkt en heb je niet te maken met een lange aanloopperiode.

Onderwerpen waar een RPO (recruiter) bij kan ondersteunen:

  • Compleet opzetten en beheren van je recruitmentproces
  • Ondersteuning bij een specifiek project/vraagstuk, bijvoorbeeld een ATS implementatie
  • Ondersteuning bij een specifiek onderdeel van het recruitmentproces, bijvoorbeeld sourcing en/of selectie
  • Ondersteuning voor een specifieke periode, bijvoorbeeld bij verlof van een werknemer

FairSterk helpt bij arbeidsmarktcommunicatie

FairSterk werkt met veel bedrijven samen waarbij de invulling van de samenwerking kan verschillen. In onze klantverhalen kun je lezen op wat voor manier we onze klanten ondersteunen en welk voordeel ze hebben. Wij pakken arbeidsmarktcommunicatie stapsgewijs aan door onderzoeken te doen, strategie te bepalen, te creëren en te beheren. Of dit nu het werven van personeel is of het ontwikkelen van arbeidsmarkt content.

Onderdelen arbeidsmarktcommunicatie?

Er zijn veel raakvlakken met traditionele marketing en communicatie. Zie het als een specialisatie gericht op het verkopen van je bedrijf als werkgever, ook wel ‘employer branding’ genoemd. Het product of geloof dat je op de markt wil brengen middels je marketing en communicatie is in dit geval je bedrijf als werkgever zijnde. Einddoel, zie definitie, is het aantrekken van (potentieel) talent en het vergroten van de candidate experience. Wat levert arbeidsmarktcommunicatie nog meer ?

  • Een sterk werkgeversimago.
  • Uitstraling van een professionele organisatie
  • Uiteindelijk betere match tussen kandidaat en bedrijfscultuur
  • Betere kwaliteit medewerkers
  • Vergroting van je ‘awareness’ onder de doelgroep
  • Interactie met de doelgroep
  • Enthousiasme binnen de organisatie

Ons advies, gebruik als strategie om je arbeidsmarktpositie te verbeteren: inbound recruitment marketing. Op deze manier kan je in stappen de lange termijn strategie implementeren. Je kan hiervoor onze handleiding downloaden. Of, ga direct met content aan de slag voor je arbeidsmarktcommunicatie. Bekijk leuke ideeën en strategische voorbeelden in onze whitepaper.

Lijkt het je leuk om als recruitment of communicatie specialist te werken? Bekijk dan onze vacatures, cultuur en met welk geloof FairSterk groot geworden is.

Landingspagina Wat Is Een Rpo Recruiter