FairSterk helpt bij je Recruitment process outsourcing
Wat is een creatief RPO?
Wat is een creatief RPO?
Wat is een creatief RPO? Recruitment Process Outsourcing (RPO), in combinatie met vormgeving. Twee dienstverleningen met één doel: Talent boeien en binden door recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en vormgeving. Opgezet door één partner: flexibel, data gericht, dienstverlenend, proactief, tijdbesparend en goedkoper. Allemaal op locatie en uit naam van de klant. Een creatief RPO maakt bedrijven onderscheidend als werkgever en werven met een recruiter op locatie vanuit een strategisch aanpak zodat ze de klant écht leren kennen.
Zelf aan de slag of test je werkgeversmerk
Klik op onderstaande buttons voor leuke projecten of voorbeelden. Of! Doe de test en kom erachter of je er alles aan doet voor het optimaliseren van je recruitment.
Wat doet een Creatief RPO?
Een creatief recruitment process outsourcing bureau zorgt ervoor dat bedrijven van hun werving een specialisme kunnen maken. Een partner waarbij de klant zich volledig kan laten ontzorgen op het gebied van werven, vormgeven en contentbeheer. Alles uit naam van het bedrijf.
Deze RPO constructie is ontstaan van jarenlange ervaring in recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Vanuit deze ervaring én vanuit de praktijk werd duidelijk dat de ‘candidate experience‘ bij het solliciteren een doorslaggevende factor is voor kandidaten om te kiezen voor een werkgever. Veelal worden keuzes gemaakt op basis van een ‘gevoel’. Kan je als bedrijf optimaal inspelen op dit ‘gevoel’, grote kans dat de kandidaat voor jou kiest en niet de concurrent. Zo simpel is het.
Althans, simpel… Het lijkt eenvoudig, maar veel bedrijven hebben hier moeite mee. Recruitment is een vak van mensenkennis, sales en marketing. Een creatief RPO heeft specialisten met deze eigenschappen en worden opgeleid in hoe je marketing als middel kan inzetten om de ‘candidate experience’ te optimaliseren. Oftewel, optimaal inspelen op emoties. Het gebruik van data, opzetten van werken-bij-pagina’s, creatief gesprekken voeren, inspelen op doelgroepen en het creatief schrijven van vacatureteksten zijn hier voorbeelden van.
De voordelen
De voordelen van het inzetten van een RPO stoppen niet bij het creëren van een arbeidsmark-en recruitmentstrategie. Een aantal andere voordelen zijn:
- Goedkoper dan bemiddelingsbureaus
- Eén partner die werft, beheert en vormgeeft is beter voor de kwaliteit
- Ontzorging van de HR afdeling
- Opbouw kandidatendatabase en pro actief kandidaten benadering uit eigen bedrijfsnaam
- Eén partner, op locatie, dus betere kwaliteit kandidaten
- Sneller invullen van vacatures
- Flexibel
Met het uitvoeren van een arbeidsmarktcommunicatiestrategie wordt het werkgeversmerk versterkt en is deze interessanter voor potentiële collega’s. De recruiter vervult alle acties uit naam van de organisatie, de kernwaardes worden hiermee direct uitgedragen. De recruiter verbeterd of creëert een sterk werkgeversmerk wat essentieel is bij het boeien binden van personeel. De werving wordt dankzij een creatief RPO prioriteit en ontzorgt de HR medewerkers die hierdoor de kwaliteit van het interne personeelsbeleid kunnen verbeteren.
Hoe ervaart de klant het?
FairSterk werkt met veel bedrijven samen waarbij de vorm van de samenwerking kan verschillen. In onze klantverhalen kun je lezen wat we voor verschillende van onze klanten betekenen of betekend hebben.
FairSterk helpt bij arbeidsmarktcommunicatie
FairSterk weet alles van recruitment process outsourcing en werkt met veel bedrijven samen waarbij de invulling van de samenwerking kan verschillen. In onze klantverhalen kun je lezen op wat voor manier we onze klanten ondersteunen en welk voordeel ze hebben. Wij pakken arbeidsmarktcommunicatie stapsgewijs aan door onderzoeken te doen, strategie te bepalen, te creëren en te beheren. Of dit nu het werven van personeel is of het ontwikkelen van arbeidsmarkt content.