FairSterkt helpt bij je corporate recruitment

Wat is een corporate recruiter?

Wat is een corporate recruiter?

Een corporate recruiter is verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe medewerkers binnen jouw organisatie. De recruiter is verantwoordelijk voor het volledige wervingstraject. Van het verkrijgen van de vacatures bij de lijnmanagers, uitzetten van de vacature, het zoeken van kandidaten, spreken van kandidaten tot aan de eerste werkdag van de kandidaat. Een corporate recruiter zal dan ook nauw contact hebben met HR en de lijnmanagers om tot de juiste functieprofielen. vacatureomschrijvingen en kandidaten te komen.

Corporate recruiter nodig?

Heb je momenteel extra capaciteit nodig op het gebied van recruitment of zijn er momenteel andere recruitmentuitdagingen binnen jouw organisatie? Dat is natuurlijk niet zo gek met de huidige arbeidsmarkt. Neem direct contact op met FairSterk zodat wij jou kunnen helpen. Bel ons of plan een belletje in met Kees, lekker makkelijk! Een goed recruiter draagt bij aan het zichtbaar en vindbaar maken van je vacatures op de enorme krappe arbeidsmarkt. Klik op onderstaande buttons voor ondersteuning van FairSterk bij je recruitment, of test hoe goed je huidige recruitment of dit moment is.

Wat kun je met een corporate recruiter?

De corporate recruiter is de spil tussen de verschillende afdelingen en de toevoer van nieuw talent. De recruiter heeft ook een adviserende rol naar de lijnmanagers toe. Welke weg er wordt bewandeld voor de openstaande vacature en hoe de gesprekken vorm worden gegeven met de kandidaten. De recruiter kan zich volledig focussen op de wervingsbehoefte van een organisatie. Daarnaast kan de persoon zich ook bezig houden met arbeidsmarktcommunicatie. Wat is arbeidsmarktcommunicatie?

Er zijn veel raakvlakken met traditionele marketing en communicatie. Zie het als een specialisatie gericht op het verkopen van je bedrijf als werkgever, ook wel ‘employer branding’ genoemd. Het product of geloof dat je op de markt wil brengen middels je marketing en communicatie is in dit geval je bedrijf als werkgever zijnde. Einddoel is het aantrekken van (potentieel) talent en het vergroten van de candidate experience. Wat levert arbeidsmarktcommunicatie nog meer ?

  • Een sterk werkgeversimago.
  • Uitstraling van een professionele organisatie
  • Uiteindelijk betere match tussen kandidaat en bedrijfscultuur
  • Betere kwaliteit medewerkers
  • Vergroting van je ‘awareness’ onder de doelgroep
  • Interactie met de doelgroep
  • Enthousiasme binnen de organisatie

Ons advies, gebruik als strategie om je arbeidsmarktpositie te verbeteren: inbound recruitment marketing. Op deze manier kan je in stappen de lange termijn strategie implementeren. Je kan hiervoor onze handleiding downloaden. Of, ga direct met content aan de slag voor je arbeidsmarktcommunicatie. Bekijk leuke ideeën en strategische voorbeelden in onze whitepaper.

Lijkt het je leuk om als recruitment of communicatie specialist te werken? Bekijk dan onze vacatures, cultuur en met welk geloof FairSterk groot geworden is.

Handleiding opzetten recruitment
Download hier de handleiding om je recruitment te verbeteren
Werken bij FairSterk? Bekijk onze vacatures!
Ben jij een "Rebel with a smile"? Dan moet je wel voor ons werken. Bekijk onze cultuur en vacatures.

Wat zijn de voordelen?

De voordelen van een corporate recruiter voor een organisatie zijn dat het recruitment proces op een professionele manier wordt opgepakt en dat er volledige focus naar gaat binnen de organisatie. Er is één of meerdere collega(‘s) verantwoordelijk voor de werving en selectie van nieuwe collega’s. Daarnaast zorgt een recruiter voor een verlaging van je werfkosten plus het versnellen van je aannames.

Wanneer kies je ervoor?

Een recruiter heeft toegevoegde waarde bij een organisatie waarbij er continu behoefte is aan nieuwe instroom van talent. Met meer dan tien openstaande vacatures per jaar is het raadzaam om te kiezen voor een recruiter die dit proces kan coördineren, beheren en uitvoeren.

Daarnaast kan een corporate recruiter zich richten op het ontwikkelen van nieuwe content. Deze content heeft als doel te zorgen voor meer websitebezoeken naar je werken-bij website. Onderstaand een uitleg over hoe je het beste een content marketing strategie kan toepassen.

Landingspagina Wat Is Een Corporate Recruiter