FairSterk helpt met een specialist arbeidsmarktcommunicatie
Een specialist arbeidsmarktcommunicatie
Wat is een specialist arbeidsmarktcommunicatie?
Wat doet een specialist arbeidsmarktcommunicatie? Arbeidsmarktcommunicatie is een managementinstrument dat door planmatige integratie en inzet van verschillende communicatiedisciplines de communicatie beheerst en bestuurt met potentieel personeel en met die personen en instellingen die voor de organisatie van belang zijn voor het aantrekken daarvan.
De specialist is de projectleider en waakhond van de arbeidsmarktcommunicatie. De specialist arbeidsmarktcommunicatie staat klanten bij om de opzet en uitvoer van arbeidsmarktcommunicatie in goede banen te leiden. Hierbij werkt de specialist arbeidsmarktcommunicatie bij de organisatie op locatie Het schrijven van creatieve teksten voor vacatures, opzetten van videovacatures, blogs of andere vormen van content marketing? Dat zijn een aantal taken waarmee de specialist mee te maken heeft tijdens zijn werkzaamheden.
Zelf aan de slag of test je werkgeversmerk
Klik op onderstaande buttons voor leuke projecten of voorbeelden. Of! Doe de test en kom erachter of je er alles aan doet voor het optimaliseren van je werkgeversmerk.
Wat doet een specialist arbeidsmarktcommunicatie?
Het doel van arbeidsmarktcommunicatie is de candidate experience te vergroten. Het belang van arbeidsmarktcommunicatie en het vergroten van candidate experience is het strategisch beheren van het recruitmentproces. Door strategisch in te spelen op elementen als externe communicatie, interne communicatie, het algehele recruitmentproces en databeheer kan er een optimale kandidaat beleving geregisseerd worden waarmee je een voorsprong creëert op de concurrentie. Veelal verbetert de specialist arbeidsmarktcommunicatie onderdelen in het proces. Denk hierbij aan het opzetten van ene werken bij pagina, opstellen van creatieve vacatureteksten of het verbeteren van sollicitatiegesprekken. Ook fungeert de specialist als projectmanager voor de grote arbeidsmarktcampagnes, voor bijvoorbeeld het aannemen van 50 man personeel.
Wat is arbeidsmarktcommunicatie of employer branding?
Arbeidsmarktcommunicatie is bewust en pro-actief vormgeven én inzetten van je werkgeversmerk door een recruiter. Maar wat houdt employer branding dan precies in en hoe kun je dit vervolgens inzetten? Zoals vele termen kent ook de term employer branding verschillende definities. Wij zijn op zoek gegaan en vonden een goede definitie in het boek ‘Bouwen aan het Nieuwe Employer Brand’.
“Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.”
Indien je ondersteuning nodig hebt dan kan FairSterk daar aan bijdragen. Denk aan leuke concepten arbeidsmarktcommunicatie, maar ook uitingen zoals leuke content, vlogs of video’s. Meer weten? Kijk dan vooral op onze website naar de mogelijkheden of vraag informatie aan. Wil je graag advies, ook geen probleem. We staan je uiteraard graag te woord. Alles is mogelijk.
Wat is het voordeel van arbeidsmarktcommunicatie?
Arbeidsmarktcommunicatie en de inzet van een specialist arbeidsmarktcommunicatie heeft tal van voordelen. De belangrijkste is het optimaliseren van je naam als werkgever richting toekomstig personeel.
Daarnaast, potentieel personeel zijn niet alleen jouw werknemers, maar kunnen ook klanten worden. Anders gezegd, een goede arbeidsmarktcommunicatie is aanvullend op het algehele bedrijfsimago. Het vult de traditionele marketing en communicatie aan.
Tevens, door gericht te werken met arbeidsmarktcommunicatie, bereik je ook de doelgroep dat niet werkzoekend is, maar wel ooit zal worden. Dit is misschien wel de belangrijkste doelgroep om te benaderen. Doordat deze doelgroep al bekend is met je bedrijf, dankzij arbeidsmarktcommunicatie, wordt de kans van solliciteren bij het bedrijf een stuk groter. En hoe groter de kans , hoe sneller een sollicitant in je mailbox.