FairSterk legt uit waarom het je kosten bespaart

Kostenbesparing met een creatief RPO, hoe werkt dat?

Kostenbesparing met een creatief RPO

Kostenbesparing door een totaalproces? Het totaalproces van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie kun je opsplitsen en bij meerdere verschillende partijen neerleggen. Echter kun je in de vorm van een creatief RPO ook samenwerken met één partij die alle werkzaamheden op dit gebied oppakt.

Een creatief RPO voegt, naast de traditionele RPO activiteiten zoals recruitment, vormgeving toe aan de dienstverlening. Een creatief RPO ziet recruitment als marketing, het inspelen op emoties. De recruiter neemt naast de wervingstaken ook verantwoordelijkheid voor het opzetten van de arbeidsmarktcommunicatie en het uitvoeren hiervan. Hierbij is vormgeving (online, offline en motion) een belangrijk onderdeel. Voorbeelden zijn een werken-bij-website of het social-media beheer.

 

Het totaalproces bij één partij neerleggen

Het samenwerken met één partij die zowel het recruitment, als de arbeidsmarktcommunicatie oppakt heeft meerdere voordelen. Door samen te werken met een Creatief RPO hoef je niet met meerdere verschillende partijen contact te onderhouden en zorg je ervoor dat er één partij is die jouw bedrijf door en door kent. Daardoor is de samenwerking efficiënter en dus ook goedkoper. Wanneer de samenwerking eerder is afgeschaald en deze dient na verloop van tijd weer opgeschroefd te worden, is voor beiden partijen bekend hoe er wordt samengewerkt en heb je niet te maken met een lange aanloopperiode.

Een ander voordeel is het minder afhankelijk zijn van (dure) traditionele werving & selectiebureaus. Samenwerken met een creatief RPO is een verlaging van deze kosten. Feit is namelijk dat een goede arbeidsmarktcommunicatie tot een daling leidt van de cost-per-hire.

Werken als RPO Recruitment specialist?
Ben jij een "Rebel with a smile"? Dan moet je wel voor ons werken. Bekijk onze cultuur en vacatures.
Groeien met FairSterk als creatief RPO
Download hier je ons groeiplan en vul zelf in hoeveel procent je sneller kan groeien als organisatie met een RPO

De voordelen

De voordelen van het inzetten van een RPO stoppen niet bij het creëren van een arbeidsmark-en recruitmentstrategie. Een aantal andere voordelen zijn:

  • Goedkoper dan bemiddelingsbureaus
  • Eén partner die werft, beheert en vormgeeft is beter voor de kwaliteit
  • Ontzorging van de HR afdeling
  • Opbouw kandidatendatabase en pro actief kandidaten benadering uit eigen bedrijfsnaam
  • Eén partner, op locatie, dus betere kwaliteit kandidaten
  • Sneller invullen van vacatures
  • Flexibel

Met het uitvoeren van een arbeidsmarktcommunicatiestrategie wordt het werkgeversmerk versterkt en is deze interessanter voor potentiële collega’s. De recruiter vervult alle acties uit naam van de organisatie, de kernwaardes worden hiermee direct uitgedragen. De recruiter verbeterd of creëert een sterk werkgeversmerk wat essentieel is bij het boeien binden van personeel. De werving wordt dankzij een creatief RPO prioriteit en ontzorgt de HR medewerkers die hierdoor de kwaliteit van het interne personeelsbeleid kunnen verbeteren.

Hoe ervaart de klant het?

FairSterk werkt met veel bedrijven samen waarbij de vorm van de samenwerking kan verschillen. In onze klantverhalen kun je lezen wat we voor verschillende van onze klanten betekenen of betekend hebben.

Conclusie creatief RPO

Een creatief RPO is een samenwerkingspartner voor ieder bedrijf dat van haar werving een specialisme wil maken. De samenwerking is één-op-één, bespaart tijd en is kwaliteit verhogend. Van je werving een specialisme maken kent alleen maar voordelen voor de uitstraling van een bedrijf. Het is een interessant alternatief ten opzichte van de traditionele methodes als detachering en werving & selectie. Ieder bedrijf doet er verstandig aan om de verschillende mogelijkheden uit te zoeken en in te passen binnen de bedrijfsstrategie. De arbeidsmarkt is veranderd en het is aan de bedrijven hierop in te spelen. Verlies je de slag om talent, dan zal dit ten kosten gaan van de organisatie.

Landingspagina Creatief Rpo