Een open dag voor de grootste pijpfitterij van Nederland
Royal IHC Piping
Royal IHC Piping
Campagne draaien in combinatie met een open dag. Een interessante manier om in een eerder stadium met werkzoekende in contact te komen die misschien nog niet klaar zijn voor een sollicitatie, maar wel interesse hebben in je organisatie. Dat vond ook Royal IHC en zodoende dat ze ons aanhaakten om middels een campagne deze open dag onder de aandacht te brengen. Resultaat? Zichtbaarheid in de regio, een mooie groep deelnemers en bovendien 4 kwalitatief goede sollicitanten op vacatures waar daarvoor zelden instroom was.
Achtergrond
Royal IHC is een bekende speler in de maritieme sector en hebben tal van disciplines in huis, waaronder Royal IHC Piping. Ze beschikken over de grootste pijpfitterij van Nederland. Ondanks de bekendheid, blijft het invullen van vacatures zoals pijpfitters en (pijp)lassers ingewikkeld.
Vraagstuk
Een paar maanden voor de geplande open dag vroeg Royal IHC ons om een campagne voor dit evenement te ontwikkelen. In korte tijd hebben we, in nauwe samenwerking met Royal IHC, de benodigde communicatiemiddelen ontworpen. Middelen die dankzij nieuwe fotografie letterlijk een gezicht gaven aan de campagne en de Pipingfabriek van Royal IHC. Hiermee kon uiteindelijk 4 weken voor de open dag de campagne starten. Precies op tijd om voldoende awareness te creëren.
Het resultaat
Een campagne waarmee middels META in de regio Sliedrecht latent werkzoekenden zijn bereikt met verschillende advertenties, zowel statisch als motion, leidend naar een landingspagina voor inschrijving. Door verschillende doelgroepen te testen in META en strak op de data te zitten, zijn budgetten efficiënt ingezet. Uit de campagne zijn uiteindelijk meer dan 20 aanmeldingen gekomen, waarvan 15 direct herleidbaar uit META.
De cijfers:
-
- Ruim 130.000 advertentieweergaven
- Ongeveer 36.000 mensen bereikt in de regio
- Zeker 800 websitebezoekers
- Investering van ca. € 2.500,-, waarvan €1500,- advertentiebudget
- 15 aanmeldingen direct uit META
- Kosten per aanmelding; €98,20
Ga ook met recruitment marketing aan de slag
Recruitment marketing campagne
Resultaten
- Ruim 130.000 advertentieweergaven
- Ongeveer 36.000 mensen bereikt in de regio
- Zeker 800 websitebezoekers
- Investering van ca. € 2.500,- (€1500,- advertentiebudget)
- 15 aanmeldingen direct uit META, €98,20 per aanmelding
Plan een kennismaking