AJB Instrument werft CNC Operators
Past precies

AJB Instrument
CNC Operators werven is niet gemakkelijk en vraagt om een creatieve, onderscheidende campagne. Een campagne gevoed door een concept wat inspeelt op de drijfveren en motivatie van de doelgroep. Uitkomst? Past Precies. Resultaat? Ingevulde vacatures!
Lees hoe onze campagne leidde tot 42 sollicitanten, kandidaten voor de talent pool en een kandidaat die precies past.
Achtergrond
AJB Instrument is gespecialiseerd in het vervaardigen van hoogwaardige precisieonderdelen voor verschillende industrieën, waaronder de medische, high tech, semiconductor, machinebouw en matrijsbouw. Oftewel, een werkveld dat om specialistische kennis vraagt. Gevestigd in Rozenburg, Rotterdam, werken ze met een team van 25 toegewijde professionals die er dag in dag uit naar streven vakwerk te leveren van het hoogste niveau.
Recruitment marketing campagne
Resultaten
- Ruim 520.000 advertentieweergaven
- Ongeveer 140.000 mensen bereikt in de regio
- Zeker 3.900 websitebezoekers
- 42 sollicitanten
- Kosten per sollicitant van €211,97
Vraagstuk
AJB Instrument zocht ervaren CNC Draaiers en Frezers, maar merkte dat de standaard wervingsmethoden niet werkten. Aan FairSterk de taak om een onderscheidende campagne te ontwikkelen om potentiële CNC operators via (sociale) kanalen en vacaturesites te boeien, vinden en binden aan AJB Instrument. Hierbij rekening houdend met een conversieratio tussen de 0,5% en 2% als doel.
De doelgroep:
We doken diep in de doelgroep: wat drijft hen, waar zoeken ze naar, en wat houdt hen tegen? Veel van hen geven aan dat: werken met geavanceerde technieken en precisie belangrijke punten zijn naast een goede werksfeer. Daarnaast zijn aspecten als een stabiele organisatie, financiële waardering en een vast contract belangrijk voor ze.
Concept:
Gevoed door onderzoek naar de doelgroep is het campagneconcept Past Precies bedacht. Een die de verschillende (onderscheidende) aspecten van het werk omvat, maar ook inspeelt op belangrijke bevindingen uit het onderzoek. Het concept is enerzijds een vertaling van het specialistische werk bij AJB Instrument en omvat daarnaast onderdelen die de doelgroep belangrijk vindt; geavanceerde technieken en precisie.

Strategie:
Met het concept, Past Precies, als basis werd aan de hand van AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) een campagne funnel ingericht. Via Google en Jobmarketing werden actief zoekenden bereikt. Daarnaast werd de doelgroep via motion advertenties op META (Facebook & Instagram) getarget om een speciaal ingerichte landingspagina te bezoeken. Een plek waar dieper ingegaan werd op de werksfeer, arbeidsvoorwaarden en de inhoud van het werk. Daarnaast werd er ook verwezen naar een quiz om zo middels leadgeneratie eerder in contact te komen met de doelgroep.
Vervolgens werden met retargeting op META eerder bereikte personen bereikt met meer actie gerichte content. Gericht op het solliciteren op een van de vacatures. Uiteindelijk met de gewenste resultaten als
Resultaat:
Een onderscheidende campagne die heeft gedaan wat het moest doen; vacatures invullen. Met 42 sollicitanten werd niet alleen de talent pool gevuld, maar kon ook de perfecte match gevonden worden, een die precies past.

Ga ook met recruitment marketing aan de slag

Plan een kennismaking